reede, 29. mai 2015

Pööratud klassiruum


 Aeg on juba sealmaal, et tuleb esitada kodutöö. Pööratud klassiruumi katsetuse tegin ma juba ära aprillikuu lõpus, kuid kirjapanemiseks sain aega nüüd. Vahepeal olin ma pikalt haiguslehel mandliopist taastumas.

Oma katseklassiks valisin 9. klassi, kellele õpetan inglise keelt. Teemaks oli "Beautiful Estonia". Kokku  tegime seda kolm tundi. Eesmärgiks oli õpetada õpilasele, kuidas rääkida inglise keeles loodusrikkustest, teab tuntumaid vaatamisväärsusi Eestis ja oskab neist rääkida / tutvustada. Teab üldandmed Eesti kohta. Oskab küsimusi moodustada.


Esimeses tunnis kõige pealt tutvusime uue peatükiga. Alustamise vestlusega, kui palju nad teavad fakte Eesti kohta. Selleks oli õpikust abistavad küsimused. Õpilane esitas küsimuse ja küsis kedagi teist õpilast. Õpetaja kuulas ja jälgis, vajadusel esitas täiendavaid küsimusi õpilastele. Järgmiseks tegime paaristööna tekstilugemist, mis jutustas Eesti erinevatest looduspaikadest. Lugemisel pidid õpilased täitma lünki sobivate sõnadega, mis oli ette antud. Kui mõned sõnad olid võõrad, siis võis kasutada nutitelefonist translate.google.ee. Pärast lugemist õpilased omandasid uusi fraase tekstist. Ette oli antud eesti keelne fraas ja õpilane pidi otsima õige ja sobiva inglise keelse fraasi tekstist. Tunni lõpus sai iga üks rääkida ühest Eesti looduspaigast ja näidates, kus see koht asub suurel Eesti kaardil. Siin tuleb lõiming geograafiaga, kus õpilane kordab ilmakaarte ja praktiseerib kaardil orienteerumist.

Koduseks tööks jätsin ühe harjutuse õpikust, kus õpilased pidid antud arvandmed panema lünkadesse. Antud harjutuses olid faktid Eesti kohta. Õpilane võis kodus kasutada veebilehekülgi nagu google.com, wikipedia.org .

Teine tund toimus arvutiklassis. Tunni algul iga õpilane sai lipiku, kus oli kirjas üks vaatamisväärsus Järvamaalt. Õpilase ülesanne oli leida informatsiooni selle koha kohta ja postitada padlet'i üles. Ühistöö valmis sellisena . Järgmiseks ülesandeks oli õpilasel koostada interaktiivne harjutus koduse töö põhjal. Õpilane võis valida kahe veebikeskkonna vahel, kas kahoot või learningapps keskkond. Iga õpilane saatis oma valmis saadud  töö, ehk siis lingi mulle emailile. Mina panin need ühisdokumenti üles ja jagasin seda järgmisel tunnil õpilastega. Siin on see dokument.

Kolmandas tunnis õpilased analüüsisid üksteisi töid ja märkisid iga õpilase lingile juurde, kui oli miskit valesti, kas arvandmed, grammatiliselt lauseehitus ei olnud õige või siis olid tähe- ja kirjavead. Seejärel õpilased avasid oma töö ja parandasid oma vead ära. Ühise tööna toimunud analüüs nägi välja selline. Tunnilõpus saime ka need suurel tahvlil läbi mängida ja siiski tuli välja, et mõned vead ei oldud ära parandatud või siis avastasime uusi :) Toon välja mõned tööd, mida 9. klassi õpilased tegid. Töö nr 1 ja töö nr 2.

Kokkuvõtlikult öeldes õpilastele meeldis selline õppimisviis. Kuna veerandi lõpp oli ka lähenemas, õpilased ikka väsinud kooliaastast, siis see tegevus oli neile värskendav. Tundides kasutasime enamasti lauaarvutit ja nutitelefone.   Kahoot keskkond oli paljudele tuttav ja mõnus töövahend, kuna sellega olid nad rohkem kokkupuutunud kui learningapps keskkond.

1 kommentaar:

  1. Esimese ja teise tunni vahelise ülesande vahel ei olnud sellist seost, et kodutöö oleks olnud otseseks sisendiks, aga teise ja kolmanda tunni vahel jälle oli, nii et said trialoogilise käistluse oma pööratud klassi stsenaariumis ilusti sisse tuua.

    VastaKustuta