reede, 29. mai 2015

Tagasiside pööratud klassiruumi kohta

Minu tagasiside pööratud klassiruumi kohta:
  • Tunded: ise olin väga põnevil sellest õpiviisist, kuid algselt pelgasin ka. Kuid läksin suht kindlalt teed pidi. Valisin klassi, kellega meie matemaatika õpetaja on palju nö katsetanud erinevaid õppimismeetodeid, teinud nendega erinevaid projekte ja õpetanud neile erinevaid veebiprogramme.
  • Hinnangu andmine: tunniteema välja mõtlemine oli kerge, aga selle planeerimine võttis ikka aega, kus ja mis ning kuidas. Kui kõik oli planeeritud ja tegevus juba käis, siis ikka esines ka raskusi. Näiteks õpilane valmistas kahoot keskkonnas viktoriini, aga tal ei olnud linki, kus muuta seda avalikuks. Ta tegi siis  uue kasutaja konto, kuid sama viga esines sellel kontol ka. Sellist olukorda ei näinud ma ette. Õpilane ise tundis end ka halvasti, kuna suur töö oli tehtud. Lahenduseks pakkusin talle valmistada ülesannet learningapps keskkonnas. 
  • Analüüs: kindlasti nüüd püüan rohkem läbi mõelda, kuidas saaks kasutada nutivahendeid rohkem tunnis. Isegi endale tundub, et sai vähe kasutatud. Rohkem sai tööd tehtud lauaarvutitega. Ja varusin liiga vähe aega ja lõpus läks kiireks.
  • Kokkuvõte: üldiselt õpilastele meeldis. See oli teistmoodi õppimine, mitte lihtsalt kuiv faktide pähe tuupimine. Kui õpilased üksteise töid analüüsisid, sellega rohkem praktiseerisid oma teadmisi, mida nad koduse tööga teada said ja samas ka eelnevalt õpituid teadmisi- grammatikat näiteks. 
  • Tegevusplaan: järgmiseks võiks katsetada, et õpilased vaataksid kodus mingit videot ja saaksid uusi teadmisi ning tunnis siis praktiseeriksime neid uusi teadmisi. Mul on juba teema ka välja vaadatud ja video leitud. See õppeaasta ei saa ma enam kasutada, kuid järgmine õppeaastasse planeerin küll.
  •  Oma tegevust siin analüüsides ja ühe oma kolleegiga arutledes, jõudsime järeldusele, et seda pööratud klassiruumi on hea alustada juba algklassidest, näiteks 3. ja 4. klass. Algklassid tulevad väga kergesti oma õpetajaga kaasa, pea iga tegevusega, mis on uus ja huvitav.  Ja kui seda varakult juurutada, siis seda lihtsam on kasutada pööratud klassiruumi meetodit vanemas astmes.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar