teisipäev, 15. märts 2016

Ülesandepõhine õpe

Kui üldse siia koolitusele tulin, siis minu mõte oli teha ülesandeid / töid, mis toetaksid õpikut. Aitaks õpilastel omandada teadmisi huvitavamalt, mitte ainult õpik, töövihik ja vihik. Katsetasin ülesandepõhist õppimist 8. ja 6. klassis. 8. klassis võtsin ülesande sooritamiseks uue veebikeskkonna mindmeister. see veebikeskkond tundus põnev ja need fuktsioonid olid mugavad ja andis palju teha. Enne kui tunnis kasutasin seda, proovisin ma ise selles keskkonnas mõistekaarti koostada. Sain hästi hakkama. Kuid tunnis selle veebikeskkonna kasutamine läks untsu. Küll wifi kõikus, et oli raske pääseda ligi ja tahvelarvutis oli väga ebamugav täita selles keskkonnas mõistekaarti. Miskipärast lapsed ei saanud jagada oma töid avalikult. Saatsid mulle töö, kuhu ma ei pääsenud ligi. See katsetus läks untsu. Proovisin 6. klassi õpilastega. Saimegi tehtud!
 Allpool on toodud tunnikirjeldus:

Ülesandepõhine õpe

Sihtrühm: 6. klass
Aine: inglise keel
Teema: Adjectives- omadussõnad
Vajaminevad õppevahendid: tahvelarvuti / nutitelefon, õpik „I Love English 4“, vihik, kirjutusvahend.
Õpieesmärgid: õpilane teab sõna „adjective“ eesti keelset tähendust; teab, milleks on vaja kasutada lauses omadussõnu; teab, kuidas neid kasutada lauses; teab erinevaid omadussõnu; oskab koostada mõistekaarti; oskab kasutada veebikeskkonda https://bubbl.us/ .
Tunnikäik:
Sissejuhatus:
Kõige pealt teeme ühise ajurünnaku, kus me kirjeldame omadussõnu kasutades oma parimat sõpra. Selleks kasutame ühistöövahendina mõistekaarti veebikeskkonnas: https://bubbl.us /. Õpetaja teeb ühe mõistekaardi, mida täidetakse ühiselt. Kui sõbra kirjeldus on tehtud, siis valib iga õpilane mõistekaardilt viis omadussõna, mis kirjeldab teda ennast ja räägib iseendast teistele.

Õppimine:
Õpetaja esitab küsimuse:“Miks kasutatakse lauses omadussõnu?“ Juhul kui õpilased ei oska kaasa rääkida, siis õpetaja kirjutab tahvlile kaks selgitavat lauset. Kaks lihtlauset, kus ühes lauses on omadusõnad. Nt: My mother has got a car. My mother has got a big new red car.
Omadussõnade liigitamine nii suuliselt kui ka kirjalikult vihikusse. Reegli õppimine õ lk 79 h 10 a, b.

Praktika:
Mõistekaardi koostamine- õ lk 80 h 10c. Õpilane saab ühe pildi, mis on harjutuses 10 c. Teeb sellest tahvelarvutiga pildi ja koostab mõistekaardi selle pildi kohta. Mõistekaardi koostab veebikeskkonnas https://bubbl.us /. Ta lisab pildi oma mõistekaardile ja asetab selle keskele ning hakkab sinna omadussõnu kirjutama, mis kirjeldab seda pilti. Lõpuks õpilane jutustab ja kirjeldab oma pilti mõistekaardi abil. See on tagasisideks õpetajale, kas õpilane omandas uue materjali või ei.

LePlanneris: ülesandepõhine õpe


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar